Tržby čínskeho výrobcu telefónov a elektroniky za tri mesiace od júla do
konca septembra medziročne stúpli o 8,2 % na 78,06 miliardy CNY (10,85
miliardy eur), pričom trh počítal s tržbami na úrovni 79,20 miliardy
CNY.
Tržby v kľúčovom segmente mobilných telefónov vzrástli len o 0,4 % na
47,8 miliardy CNY (6,64 miliardy eur). Dodávky smartfónov dokonca
medziročne klesli o 5,8 % na 43,9 milióna. Dôvodom boli problémy s
dodávkami komponentov. Predaj na domácom trhu v Číne medziročne vzrástol
len o 4 %. Celkový predaj smartfónov v Číne klesol o 5 %.
Zisk upravený o mimoriadne položky dosiahol 5,18 miliardy CNY, pričom analytici očakávali 5,09 miliardy CNY.
Xiaomi reaguje na rastúcu konkurenciu na domácom trhu agresívnou
maloobchodnou kampaňou v klasických kamenných predajniach. Spoločnosť má
v Číne už 10.000 predajní a do dvoch až troch rokov chce ich počet
strojnásobiť.
Spoločnosť v marci oznámila, že investuje 10 miliárd USD (8,88 miliardy
eur) do produkcie elektromobilov. V utorok (23. 11.) uviedla, že masovú
výrobou elektromobilov spustí v 1. polroku 2024.
(1 EUR = 7,1943 CNY; 1 EUR = 1,1259 USD)